Fjällgolf sedan 1983

Sälenfjällens Golfklubb grundades 1983 och har sedan dess varit en populär sommaraktivitet i norra Europas största turistområde. På 500 meters höjd ges fantastiska vyer som gör att tiden mellan slagen blir ett äventyr i sig.

Golfbanan är en komplett anläggning med driving range, träningsgreen, golfshop, omklädningsrum, kansli, golf pro, café och uthyrning av golfbilar och vagnar. Här välkomnas du av en lugn och trivsam atmosfär i äkta fjällnatur, med roliga och kuperade utmaningar. Banans 18 hål är av fjäll- och skogskaraktär, en miljö som ofta lockar fram häftiga möten med älgar och andra djur.

Under hösten 2021 genomfördes den största ombyggnation av banan sedan Sälenfjällens GK byggdes. Ett stort projekt som finansierades av externa partners. Syftet med arbetet var förbättra spelytorna på hål 10-18 med fokus på att bredda och jämna till ruffområden för att göra banan mer lättspelad samt renovera diken, dränering och Tees.

Sälen på sommaren

Med naturen som utgångspunkt erbjuder Sälenfjällen mängder av aktiviteter att uppleva tillsammans med familj och vänner. Ta liften till cyklingen, vandring och löpning. Testa klätterpark med zipline eller ta en tur med mountainbiken i de helt nya trailcykellederna.

SkiStar
Kläppen Ski Resort