Billigt golfmedlemskap i Sverige

Söker du ett billigt golfmedlemskap i Sverige? Då har du kommit rätt. I den här artikeln hjälper vi dig att hitta ett förmånligt golfmedlemskap som du kan betala enkelt via mobilen, internetbanken eller vanligt bankgiro. Häng med!

Golf har länge haft ett rykte om sig att vara en dyr sport, och visst är det inte helt gratis att köpa komplett utrustning. Men just golfmedlemskap behöver inte vara dyrt. Idag finns det många så kallade “brevlådeklubbar” som erbjuder en billig årsavgift, så att du istället kan betala greenfee när du vill spela.

Vad ingår i ett golfmedlemskap?

I ett medlemskap hos Sälenfjällens GK ingår inte bara fritt spel alla dagar i veckan på vår vackra 18-hålsbana. Här följer också fina förmåner med som t.ex Dalagreenfee och uthyrning av golfbilar till ett rabatterat pris.

Att vara medlem i en golfklubb genererar ofta andra fördelar. Många gånger är tävlingsavgifter rabatterade och du får vara med på utrustningstester och andra event som anordnas. Medlemsavgiften används för att underhålla och utveckla banan och blir därmed en direkt investering för, inte bara en bättre golfupplevelse, utan också att klubben ska kunna fortsätta att drivas. En viktig detalj för många mindre klubbar runt om i landet!

Vad kostar det?

Golfmedlemskap kan vara både billigt och väldigt, väldigt dyrt. På ena sidan finns “brevlådeklubbarna” där snabb aktivering och billigt medlemskap prioriteras. På andra sidan hittar vi de kända lyxklubbarna som säljer medlemsaktier för flera hundratusen kronor.

Hos Sälenfjällens GK kostar ett medlemskap 1 700 kr där 1 600 kr är spelrätt och 100 kr är medlemsavgift. Priset är väldigt bra utifrån den golfupplevelse man får på vår bana och de förmåner som tillkommer. Spelrättsavgiften på 1 600 kr kan användas som friskvårdsbidrag

Betala enkelt med mobilen

Att aktivera ett golfmedlemskap är enkelt. Genom får medlemssida kan du enkelt ansöka via formuläret och sedan betala in medlemsavgiften via Swish eller Bankgiro. Från att vi har fått in pengarna är du medlem hos oss inom fem arbetsdagar. Snabbt, enkelt och bekvämt!

Har du fler frågor om golfmedlemskap? Hör av dig på 0280-206 70 eller på info@salenfjallensgk.se.