Juniorträningar

Sälenfjällens GK erbjuder följande träningsgrupper:

Knatte 6-9 år
Ungdom 10-12 år
Juniorer 13-21 år

Knatte och Ungdom
I Knatte- och Ungdomsgruppen jobbar vi efter en läroplan som heter Golfäventyret, här får varje elev ett eget häfte med övningar och uppdrag i fyra olika ”levels” som bockas av efter man klarat av respektive utmaning. När eleven har klarat level 3 samt teoriprovet som görs online så har hen tagit grönt kort och är redo för spel på stora banan.

Juniorer 13-21
I Juniorer 13-21 så ser vi gärna att man har grönt kort (ej krav) då en del av träningarna kommer vara ute på stora banan. I denna grupp har vi ett större fokus på mer tekniska- och spelstrategiska övningar för att utveckla spel och sving.

Avgift
Första träningstillfället är kostnadsfritt, därefter tar vi ut en träningsavgift för 2024 på 300:-/deltagare. Avgiften betalas i reception, innan det andra träningstillfället.
För medlemmar i SFGK är juniorträningen kostnadsfri.Om någon deltagare klarar det gröna kortet under säsongen och vill uppgradera till juniormedlemskap i SFGK, betalas endast mellanskillnaden på 600:-.

Säsong 2024
Årets första juniorträning är Tisdag 28/5. Knatte/Ungdom 18:30-19:30 Junior 19:30-21. Eventuella ändringar av tider, dagar och övrig information kommuniceras i Facebookgruppen Juniorträning SFGK. För de äldre juniorerna och för de med grönt kort har vi ambitionen att, i slutet av säsongen, åka iväg för en speldag på någon av våra närliggande banor.

Juniortränare för säsongen 2024 är Adam Segram.

Anmälan sker genom formuläret nedan.