Brevlådemedlem i golfklubb

Vad är “brevlådemedlem” i en golfklubb och vad har det för för- och nackdelar? Här reder vi ut begreppet och guidar dig till ett prisvärt medlemskap. Häng med!

Medlemskap kan vara dyrt, ibland till och med upp till flera hundratusen kronor. Men så behöver det så klart inte vara vilket “brevlådeklubbar” är ett bevis på. Att vara brevlådemedlem menas att man har ett billigt medlemskap i en klubb var som helst i Sverige, inte nödvändigtvis i din närhet, och istället betalar greenfee vid varje speltillfälle. Ett bra val om du inte spelar så ofta, eller om du helt enkelt vill undvika ett dyrt medlemskap.

Brevlådemedlem i golfklubb

Finns det nackdelar med att vara brevlådemedlem?

Om vi bortser från den moraliska aspekten, att inte stötta sin lokala golfklubb, så finns det en del nackdelar med att vara medlem i en brevlådeklubb långt bort från din närhet.

• Du missar i många fall rabatterade greenfee-avgifter som din lokala klubb kan ha med flera andra golfbanor i samma område.
  • Om du har många golfvänner i din lokala golfklubb kan det bli onödigt dyrt att betala greenfee vid varje speltillfälle.

Medlem i Sälenfjällens GK

Sälenfjällens GK är ingen klassisk brevlådeklubb, men här får du likväl ett riktigt prisvärt medlemskap genom en enkel registrering. Som medlem i Sälenfjällens GK får du inte bara spela fritt på vår natursköna 18-hålsbana i fjällmiljö, utan också hyra golfbil till rabatterat pris samt spela med 25% rabatt på greenfee i Dalarna (Dalagreenfee). Här är stämningen familjär och tempot lugnt – och du behöver väldigt sällan vänta på att slå ut på första tee.

För att bli medlem trycker du på knappen, fyller i formuläret och betalar via Swish eller Bankgiro. Därefter är det klart!

BLI MEDLEM

Sälenfjällens GK är ett utomordentligt klubbval, oavsett om du är boende i Sälen-området eller i andra delar av Sverige. Välkommen till oss!