Köpa golfutrustning

Nytt eller begagnat? Läs vår guide för att köpa golfutrustning, så kommer du ett steg närmare att göra en bra affär.

Golfutrustning är känt för att vara dyrt. Men behöver det verkligen kosta skjortan? Svaret är nej. Idag kan du komma undan både billigt och bra genom bland annat outlets och importbutiker. En populär webbutik är Golfbidder som fungerar som en mellanhand mellan privata säljare och du som köpare. Golfbidder tar in golfutrustningen, rankar den efter skicket och sköter försäljningen. Ett billigt och säkert sätt att köpa begagnat på!

Ska jag köpa nytt eller begagnat?

Att köpa ny golfutrustning är aldrig ett dumt val. Det ger en trygghet och det är alltid en skön känsla med fabriksnytt grepp och ett helt oanvänt klubbhuvud, eller en helt ny bag. Golfbutiker ger också nästintill alltid bra garantier och är hjälpsamma vid köp för att hitta just det som passar dig.

Begagnat, å andra sidan, kan i många fall vara mycket billigare och ge minst lika goda garantier. Det är också enkelt att fräscha upp en begagnad vara genom till exempel nytt grepp eller ny bärsele. Miljöaspekten väger också över till fördel för begagnade köp eftersom nya produkter alltid har en viss klimatpåverkan.

Så, vad passar mig?
Om du är ny inom golf eller bara spelar ett par gånger per år kommer begagnad golfutrustning passa hur bra som helst, och du kan därmed spara pengar. Spelar du oftare, är singelhandicapare eller är villig att lägga lite mer pengar på golf är ny utrustning aldrig fel. Om man spelar på en högre nivå finns risken att man känner av minimala repor eller slitningar på skaft och klubbhuvuden som kan finnas på använda klubbor.

Vi hoppas att den här artikeln hjälpte dig i rätt riktning! Om du har vägarna förbi Sälen är du alltid välkommen in till vår golfshop i klubbhuset.