Avgifter 2024

Hej golfvänner,

Vilken vinter i Sälenfjällen! Trots massor av snö, minusgrader och skidåkande gäster i skrivande stund så förbereder vi oss på Sälenfjällens golfklubb för golfsäsongen 2024. Nu finns årets avgiftstilldelning (medlemsavgifter) på MIN GOLFs hemsida.

Golfklubben fakturerar inte längre årsavgifterna utan vi gör som ifjol och tilldelar avgifter via MIN GOLF vilket betyder att det är där ni betalar era avgifter. Alla avgifter är individuella och betalas därför i första hand individuellt i appen eller i datorn på MIN GOLF under Mina sidor. (läs mer om olika betalsätt längre ner).

Viktiga datum: Avgifterna tilldelas i slutet av januari och ska vara betalda senast den 30 april 2024, därefter utgår påminnelseavgift.

Som grund till årets avgiftstilldelning (medlemsavgifter) ligger klubbens ekonomi, idag har klubben en bra och stabil ekonomi. Under 2023 så minskade antalet medlemmar något till 387 st. Ekonomiskt summerar vi 2023 som okej, men vi påverkades negativt av det ihållande regnet i juli och början av aug – två viktiga månader för klubben där vi har den största volymen greenfee-gäster. Vi hade också något lägre sponsorintäkter 2024 vilket beror på ett generellt tuffare ekonomiskt läge för företag pga konjunkturen. Styrelsen har jobbat intensivt med klubbens kostnader under sommaren och hösten vilket gör att vi får ihop årets säsong med ett positivt resultat.

Styrelsen vill fortsatt verka för ekonomisk stabilitet för klubben (vilket vi har idag). Vi ser att vi på alla håll i samhället påverkas av inflation och ökade kostnader. Styrelsen ser ett ansvar att långsiktigt bygga en hållbar ekonomi och organisation i föreningen som gör att golfklubben fortsätter att utvecklas. Vi har valt ut några fokusområden som är viktiga för att både ekonomi, klubb och bana skall fortsätta utvecklas.

1. Medlemservice – Här vill vi fortsätta hålla hög service till våra medlemmar och gäster. 2023 har vi haft stort stöd i Tina som lagt oerhört mycket ideell tid på att sköta området och detta fortsätter 2024.
  2. Bana – Vi vill fortsätta förbättra och utveckla banan, med fokus på dränering och nya tee. Här jobbar vi utifrån en 4-årsplan där det ligger med ett antal (för klubben) större projekt.
  3. Maskiner – För att kunna hålla en hög kvalité på banan krävs en fungerade maskinpark. Den befintliga maskinparken börjar bli till åren och kommer behöva uppgraderas.

Stämman beslutade om följande medlemsavgifter för 2024.

• Fullvärdig medlem 1, FRITT spel – 3 800 kr
  • Fullvärdig medlem 2, MINDRE spel – 2 400 kr (6 st rundor, sedan dalagreefee)
  • Fullvärdig medlem 3, dubbla medlemskap, FRITT spel – 3 000 kr (avser dem med huvudmedlemskap i annan klubb med även medlem i Sälenfjällens GK)
  • Juniorer, FRITT spel – 900 kr

Avgifterna gäller från 1 februari – 31 januari året därpå. I samma stund som ni betalar så aktiveras ni som medlem och ni kan då spela på andra banor.

Från och med den 25 januari kan ni betala 2024 års medlemsavgifter. Så här går det till att betala via MIN GOLF,

Logga in på mingolf.golf.se med ditt golf-ID och lösenord.

1. Klicka på ”Obetalda avgifter” högst upp på startsidan. (Denna knapp syns endast när du har avgifter att betala.)
  2. Bocka i rutan till höger om beloppet för avgiften du ska betala och klicka på ”Betala”.
  3. Kontrollera att köpinformationen och dina uppgifter stämmer och klicka på ”Nästa”.
  4. Läs igenom köpevillkoren, bocka för ”Jag accepterar köpevillkoren” och klicka på ”Nästa”.
  5. Betalning sker via Swedbank Pay. Har du redan ett konto kan du fylla i uppgifterna och logga in. (Du behöver själv inte ha ett Swedbank konto)
    1. Du kan också välja ”Betala utan inloggning”.
  6. Välj betalsätt och följ instruktionerna:
    1. Swish – Betala via Swish och mobilt Bank-ID i mobilen.
    1. Kort – Betala med kontokort eller kreditkort.
    1. Faktura – Skickas från Swedbank Pay samma dag (senast dagen efter) till e-postadressen du angivit i Min Golf. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.
    1. Kredit – Välj att delbetala dina avgifter via Swedbank Pay. Klicka på alternativet för att läsa betalningsvillkoren.
  7. När betalningen är verifierad ser du ditt kvitto/bekräftelse. Klicka på ”Slutför” och betalningen är klar!

Personliga förändringar inför kommande GOLF säsong?

Vet ni med er att ni inte kommer att vara medlem i SFGK 2024 eller om ni vill ändra medlemskapstyp så meddela oss detta snarast. Gör ni det så slipper ni att få några avgifter tilldelade. Kan göras via mail eller via telefon.

Här kan ni även passa på att meddela adressförändringar, mailadress förändring, telefon eller andra förändringar men dessa kan ni också själva lägga in under Mina sidor på MIN GOLF.

Behöver ni hjälp? Ring Tina 070-6001017 så hjälper jag till, eller maila till info@salenfjallensgk.se