Knatte- och juniorträningar igång

Under årets golfsäsong kommer vi att satsa mer på att bygga upp vår juniorverksamhet på klubben! Vårt mål med juniorverksamheten är att lyckas väcka ett intresse hos fler av våra barn och ungdomar i och runtom Sälen till att börja spela golf, och genom det uppleva glädje samt gemenskap via nya vänskapsrelationer med andra barn.

Tävlingar för unga
En nyhet för denna säsong är att vi kommer att arrangera ett Junior-KM i slutet av säsongen, vilket inte har förekommit inom klubben tidigare. Vi tittar även på andra tävlingar som t.ex. två generationer, där barn och föräldrar kan tävla tillsammans.

Golf på skoltid
Under torsdagen den 14/5 samt fredagen den 15/5 så besökte juniorledarna Anders och Jacob Sälens skola för att låta skolungdomarna mellan årskurs 2-5 prova på att spela golf under idrottslektionerna. Det byggdes en driving range och fem olika träningsstationer. Det blev en bra respons från barnen och många var intresserade av att fortsätta jobba på svingen och att börja på klubbens juniorträningar.

Börja träna med oss
Juniorverksamheten kommer bestå av tre olika träningsgrupper: Knatte 6-9 år, Ungdom 10-13 år och Junior 14-21 år. Träningar för Knatte- och Ungdomsgruppen kommer att hållas varje söndag från och med vecka 21 och träningarna för Junior kommer hållas torsdagar 17-18 med start vecka 22. Anmälan till juniorträningar görs via Facebook-gruppen ”Juniorträning SFGK”.