Lägesrapport från banan

Bäste medlem. Vintern har nu äntligen lämnat oss och snön har försvunnit snabbt från banan de sista dagarna. Igår gick vi igenom banan med vår bankonsulent och både greener och fairway ser riktigt lovande ut inför säsongen. Dock är banan mycket blöt efter både sen snösmältning och regnet i måndags. De närmaste dagarna kommer nu våra banarbetare att preparera och så greenerna så de kan växa till sig ordentligt innan vi öppnar.

Vi är ju precis som ni väldigt sugna att komma igång med golfen. Just nu är det tyvärr för blött att öppna ranchen (bollarna pluggar sig) och banan behöver någon vecka till innan det är dags men vi lovar att hålla er uppdaterade och håll utkik på klubbens Facebook för senaste status. Nu hoppas vi på lite värme och lagom med nederbörd kommande vecka.

Under försommaren fortsätter vår satsning på att förbättra tee då detta är ett av de områden vi får mest kritik för av både medlemmar och gäster. Det kommer bli en mix av några fler grästees och nya riktigt bra mattor. Vi kommer också få två för oss nya maskiner (fairway och greenklippare) vilket kommer möjliggöra att fler timmar läggs på banan och inte i verkstaden.

Kom ihåg att anmäla dig till städdagarna